رفتن به محتوای اصلی

روش‌های تعمیرات مبل

نقش مبلمان در دکوراسیون نقشی اساسی است. در واقع در نگاه اول به فضای داخلی اولین چیزی که توجه را جلب می‌کند، همین مبلمان است؛ لذا باید برای نوسازی و تعمیرات آن به طور مرتب اقدام کرد تا همیشه ظاهری شیک و لوکس داشته باشند. برای تعمیرات مبل از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند که در ادامه این مطلب به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

قبل از پرداختن به روش‌های تعمیرات مبل باید یادآور شویم زمان تعمیر مبل بستگی به انواع مبل دارد. مبل ای پک که به عنوان مبل‌های برتر ترک در میان انبوه برندهای موجود در بازار شناخته می‌شود، امروزه زینت بخش اماکن مسکونی و اداری بسیاری است. این امر به علت کیفیت، زیبایی و راحتی مبلمان ترک است. اگر مدتی است که از مبل ای پک استفاده می‌کنید و اکنون احساس می‌کند این مبلمان به تعمیراتی برای کیفیت‌بخشی احتیاج دارند، با ما همراه باشید.

  • سمباده کشی و رنگ مبلمان

بدنه مبل معمولا پس از مدتی استفاده، فرسوده می‌شود. در این حال رنگ و جلای خود را از دست می‌دهد؛ لذا باید با سمباده کشی و رنگ آمیزی، ظاهر زیبای مبل را به آن برگرداند. برای این کار معمولا قسمت‌های خارج شدنی را از مبلمان خارج می‌کنند؛ سپس بدنه چوبی را سمباده می‌زنند؛ با بتونه قسمت‌های گود را پر می‌کنند و در پایان نیز آن را رنگ می‌زنند. پس از این مرحله معمولا برای شیک‌تر نشان دادن کار از پولیش و یا روغن‌های مخصوص برای ظاهر صیقلی و شفاف کار بهره‌ می‌گیرند.

  • تعویض رویه مبل‌ها در روش‌های تعمیرات مبل

یکی دیگر از روش‌های تعمیرات مبل تعویض پارچه‌ مبلی و یا همان رویه مبل است. استفاده مداوم از مبل‌ها و همچنین شستشوی آن‌ها موجب از بین رفتن زیبایی بافت پارچه آن‌ها می‌شود. در این هنگام با تعویض رویه مبل قادر خواهید بود مبلمان خود را به گونه تغییر دهید که‌ گویی مبلمان نو را جایگزین آن‌ها کرده‌اید. در این راستا رنگ و طرح پارچه را نیز می‌توانید بنا بر سلیقه خود انتخاب کنید. برای مبلمان ترک که پارچه ترک در آن‌ها به کار رفته، بهتر است هنگام تعویض رویه، پارچه جنس ترک را انتخاب کنید تا جلوه‌ی زیبا، نرمی و لطافت خاصی به مبلمان خود ببخشید.

  • تغییر افکت یا طرح چوب مبل‌ها

در حال حاضر یکی از روش‌های محبوب تعمیرات مبل، تغییر افکت یا طرح چوب آن است که طرفداران زیادی دارد. در این روش می‌توان از یک مبل قدیمی، مبلی زیبا و کلاسیک ساخت. برای تغییر افکت یا طرح چوب مبل‌ها از رنگ روغنی و ورق‌های طلایی استفاده می‌شود که ظاهری فوق العاده زیبا به مبل می‌بخشند.

سخن آخر

در این نوشتار به معرفی اجمالی سه مورد از روش‌های متداول تعمیرات مبل پرداختیم. دقت داشته باشید تعمیرات مبل کاری اصولی است و چنانچه به درستی انجام گیرد نتایج مطلوبی دارد. با تعمیرات اصولی مبل ای پک به گونه‌ای مبل نو و زیبا می‌شود که دیگر نیازی به تعویض آن نیست. این امر یعنی تعمیر مبل به جای تعویض از لحاظ هزینه نیز برای شما بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. تنها کافی است تعمیرات مبل خود را به مرکزی معتبر و تخصصی بسپارید تا از نتیجه کار رضایت کافی داشته باشید.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.