رفتن به محتوای اصلی

رویه کوبی مبل ای پک

رویه کوبی مبل ای پک چیست؟

رویه کوبی مبل ای پک مبل همان عملیاتی است که بر روی کلاف خام آغاز می‌گردد تا آماده سازی و تولید مبلمان به سرانجام برسد. رویه کوبی مبل نخستین بار در کارگاه انجام می‌شود. پس از مدتی استفاده که رویه مبل حالت فرسوده و کهنه پیدا می‌کند نیز می‌توان برای نوسازی مبل از روش رویه کوبی استفاده کرد. در این هنگام پارچه‌ی مبل‌های رنگ و رو رفته را با پارچه‌های زیبا و نو تعویض کرده و به این شیوه عملیات ترمیم مبلمان را انجام می‌دهند.

در ادامه این مطلب به توضیح بیشتر رویه کوبی مبل خواهیم پرداخت. چنانچه قصد ترمیم مبلمان خود را دارید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

رویه کوبی مبلمان قدیمی و فرسوده

مبل‌های دست دوم را می‌توان با رویه کوبی که یکی از روش‌های ترمیم مبلمان است، نو کرد. در این راستا معمولا در هنگام رویه کوبی چنانچه مبل نیاز به سایر تعمیرات نظیر: لکه‌گیری، رنگ آمیزی و… نیز داشته باشد، تعمیر کننده مبل آن‌ها را انجام می‌دهد. اگر اسفنج مبل نیز خراب شده باشد می‌توان در این هنگام آن را تعویض کرد. البته شایان ذکر است یک رویه کوب خوب برای رویه کوبی مبلمان ترک به وضعیت تسمه‌ها و فنرها نیز توجه می‌کند و در صورت نیاز آن‌ها را نیز تعمیر یا تعویض می‌نماید.

چه وقت مبلمان ما نیاز به رویه کوبی دارند؟

پارچه مبل‌ها را می‌توان با روش‌های مختلف مبل‌شویی تمیز کرد؛ اما در صورتی که غبار و سیاهی به خورد پارچه رفته باشد، دیگر با شستشو از بین نخواهند رفت؛ همچنین پارچه‌هایی که به علت شستشوی زیاد کهنه شده‌اند رنگ و روی خود را از دست داده‌اند و لذا در این هنگام تنها راه برای نوسازی و تمیز کردن مبل‌ها، رویه کوبی است.

بهترین پارچه برای رویه کوبی مبل

نوع پارچه در رویه کوبی مبل ای پک اهمیت زیادی دارد، چرا که جنس و کیفیت آن رابطه مستقیمی با دوام و زیبایی مبلمان خواهد داشت. برای مبل‌های istikbal توجه داشته باشید از پارچه‌های چرکتاب و بادوام استفاده کنید. اگر جنس پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید خوب باشد، می‌توانید به راحتی آن را شستشو دهید و نگران از بین رفتن رنگ و روی آن نباشید.

پارچه انتخابی شما می‌تواند با رنگ و طرح دلخواه خودتان باشد. در این صورت با صرف هزینه‌ای کم می‌توانید تغییری اساسی نیز در دکوراسیون خود به وجود آورید.

هزینه رویه کوبی مبل ای پک

هزینه رویه کوبی مبلمان ترک به عوامل متعددی بستگی دارد که هر کدام نقش به سزایی در برآورد هزینه نهایی ترمیم مبل دارند؛ در این قسمت چند تا از مهم‌ترین آن‌ها را یاد آور می‌شویم:

  1. جنس پارچه
  2. میزان پارچه
  3. قیمت پارچه
  4. سالم بودن یا نبودن کلاف
  5. نیاز به ترمیم فنرها
  6. و..

سخن آخر

یکی از کارهای صنعتی که بر روی مبل انجام می‌شود، رویه کوبی است. رویه کوبی دو نوع است که بر روی کلاف خام یا مبل‌های دسته دوم انجام می‌شود. اگر قصد رویه کوبی مبل بر روی مبلمان ترک را دارید باید حتما این کار را به یک رویه کوب متخصص بسپارید که در این کار خبره باشد در غیر این‌صورت احتمال این هست که نتیجه کار مطلوب شما واقع نگردد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.